راجکومار بواز جانسون

Boaz Janson

رزومه
راجکومار بواز جانسون
استاد کتاب مقدس عبری و مطالعات الهیات
دانشگاه نورث پارک، شیکاگو، IL 60625

  1. سفر ایمانی من
    جستجوی من برای معنای زندگی خیلی زود شروع شد. من در دامان تجمل بزرگ نشده ام. من در یکی از محله های فقیر نشین دهلی نو بزرگ شدم. در اطرافم فقر و فضولات را دیدم. من دیدم که هندوهای طبقه بالا، طردشدگان فقیر را به برده داری می بردند- بردگی جنسی، برده داری صنعت فرش، و غیره. برای فرار از این واقعیت، والدینم مرا به یک مدرسه دستور زبان هندو فرستادند که از محله فقیر نشین دور بود. در این مدرسه به زبان سانسکریت و متون هندوی مونیستیک اوپانیشادها آموزش دیدم. من مهارت های جنانا مارگا، “راه دانش گنوسی هندو” را آموختم. (نسخه مهدکودک آن را ممکن است در کلاس های یوگا که امروزه در غرب رایج است مشاهده کنید).
    وقتی از محله فقیر نشین به این مدرسه رفتم، با یک دوراهی مواجه شدم – با دو واقعیت متفاوت روبرو شدم. یکی واقعیت فقر و بی عدالتی بود. مورد دیگر، واقعیت آموزش هندو از طبقه بالا بود. (پدرم از خانواده کشیشی و مادرم از خانواده ای طرد شده بود. پدرم به شدت به من گفته بود که هرگز هویت خانواده مادرم را فاش نکنم). وقتی این سوال را پرسیدم که چگونه این واقعیت ها با هم جمع می شوند؟ مربیان من به من گفتند که بزرگترین هدف یادگیری این است که بفهمم زندگی شونیاتا است، نیستی، و «زندگی ظاهری» یک توهم است، مایا. از یک طرف در حال یادگیری واقعیت علوم و ادبیات بودم، اما از طرف دیگر در کلاس های جنانا مارگا به من آموختند که زندگی مایا است، یک توهم. “اگر بشریت و جهان هیچ بودند، شونیاتا، “پس واقعیت چه بود؟” از خودم پرسیدم. وقتی آن را به غیرانسانی بودن و رنجی که هر روز به خانه برگشتم می دیدم، این سوال ابعاد دیگری پیدا کرد. استاد من به من گفت که انسان هایی که در این قلمرو مایا زندگی می کنند، باید عواقب کارمای خود را متحمل شوند. سؤالات من شکل دیگری به خود گرفت: آیا پس باید تمام چیزهایی را که در هنر و علوم یاد می‌گرفتم نادیده بگیرم، زیرا مردم به هر حال از عواقب کارمای خود رنج خواهند برد؟ آیا هدف زندگی فقط این بود که «باید»های طبقه بالا از نتایج یادگیری لذت ببرند، در حالی که طردشدگان «نداشتن» باید عواقب کارمای خود را متحمل شوند؟ اینها از جمله انبوهی از سؤالات بودند که تلاش من را برای یافتن پاسخ به سؤال معنای زندگی و یادگیری شکل دادند.
    در جست‌وجوی پاسخ‌ها، به راماکریشنا آشرام رفتم، مؤسسه‌ای که سوامی ویوکاناندا، گوروی که هندوئیسم را در نمایشگاه جهانی شیکاگو در سال 1893 به ایالات متحده آورد، تأسیس شد. من جستجوی عمیقی را برای یافتن پاسخ در ادیان مختلف جهانی آغاز کردم – بودیسم، سیک، اسلام و غیره. این مراکز عبادت و یادگیری در اطراف من بودند. سرانجام با نوشته های پاندیتا رامبای، یک زن هندو از کاست بالا مواجه شدم که در سال 1922 درگذشت. قبل از مرگ او کارهای شگفت انگیزی در هند انجام داده بود. او فاحشه های معبد را نجات داده بود. او دختران جوانی را که مجبور به تن فروشی در حرمسراهای بمبئی می شدند، نجات داده بود. او بیوه‌های جوانی را که در جامعه به‌عنوان افراد غیرقابل لمس رفتار می‌کردند، نجات داده بود. او همچنین نوزادان دختر کوچکی را که در شرف کشته شدن بودند، نجات داد. او حدس زد: «اینها انسان‌هایی نبودند که فقط از عواقب کارما رنج می‌بردند. من متوجه شدم که او همه این کارها را انجام داده است، پس از اینکه به طور چشمگیری با عیسی یوحنا 4 روبرو شد، که زندگی زن سامری رانده شده و کل جامعه او را متحول کرد. همین عیسی زندگی بسیاری از مردان، زنان و کودکان رانده شده دیگر را متحول کرده بود. من همچنین زمان زیادی را با یک گورو سیک به نام باکت سینگ گذراندم که پیرو عیسی شده بود. زندگی این افراطی افراطی توسط عیسی صلح‌طلب به طور اساسی تغییر کرد. من شروع به خواندن انجیل یوحنا کردم و با مسیح پاندیتا رامبای و باکت سینگ روبرو شدم. این همان تجسمی بود که پدربزرگ پدری من که خود یک کشیش هندو بود با بسیاری از او برخورد کرده بود.
    2
    سال‌ها قبل، در جریان یک بحران وجودی مشابه در زندگی‌اش. او به شدت مورد آزار و اذیت قرار گرفت و در جوانی درگذشت. این هم همان تجسمی بود که پدربزرگ مادری من – یک دالیت و غیرقابل لمس – مدتها پیش با او روبرو شده بود. فلسفه زندگی که توسط عیسی مسیح تعلیم و حمایت شد، همانطور که در اناجیل دیده می شود، ذهن و تخیل من را تسخیر کرد. من متوجه شدم که در این شخص پاسخ سوالاتی است که ذهن من را آزار می دهد. زندگی واقعی بود کیهان واقعی بود. انسانیت واقعی بود رنج واقعی بود و بله، نجات از پیچیدگی های رنج، از طریق یسو مسیح، عیسی مسیح، نیز واقعی بود.
    آن سال 1973 بود. از آن زمان من راه دراز و طولانی را پیموده ام. با این حال، آن برخورد اولیه با عیسی اناجیل همچنان مرا مجذوب خود می کند و ذهن و تخیل من را تسخیر می کند.
    من قبل از گرفتن دکترا و بعد از آن در نقاط مختلف دنیا تدریس کرده ام. من کتاب مقدس عبری، زبان عبری، ادیان جهانی و یک دوره بین رشته ای به نام تضاد و آشتی را در دانشگاه نورث پارک تدریس کرده ام.
  2. من این دوره ها را در زمینه موقعیت های درگیری در هند، خاورمیانه، آفریقای جنوبی و شیکاگو تدریس می کنم. دانش‌آموزان مجبور می‌شوند با مسائل زندگی واقعی که عیسی و پیامبران سال‌ها پیش با آن مواجه شدند، درگیر شوند.
  3. در پرتو تحقیقات و تجربیاتم، اشتیاق من توسعه مواد و آموزش ریشه‌کن کردن شرارت مانند قاچاق انسان در جهان و ایجاد صلح در شرایط جنگ و بحران پناهندگان امروزی است.
  4. تحصیلات:
  5. 1997 Ph. D. کتاب مقدس عبری/مطالعات الهیاتی
  6. دانشگاه بین المللی ترینیتی و مدرسه الهیات انجیلی ترینیتی، دیرفیلد، IL 60015
  7. عنوان پایان نامه: مفهوم الهیات سرزمین، خلقت سرزمین و بینامتنیت با ارجاع به متون برگزیده یهودی اواخر باستان.
  8. 1988 Th. M. کتاب مقدس عبری و زبانهای سامی.
  9. مدرسه الهیات انجیلی ترینیتی، دیرفیلد، IL 60015
  10. 1984 M. Div. (B. D.) با پایان نامه در ادیان زمان عهد جدید
  11. مدرسه علمیه کتاب مقدس اتحادیه، دانشگاه سرامپور، پونا، هند.
  12. 1978 B. A. افتخارات در اقتصاد، کالج هانس راج،
  13. دانشگاه دهلی، دهلی، هند.
  14. 1975 AIHS، Bharatiya Vidya Bhavan، Hindu Vidyalaya، دهلی نو، هند
  15. افتخارات دانشجویی:
  16. 1993-94 جایزه دوروتی رابرتسون براون برای بورسیه بین المللی برجسته.
  17. 1990-1991 چه کسی در میان دانشجویان در دانشگاه ها و کالج های آمریکایی است
  18. 3
  19. تجربه تدریس:
  20. 2008- استاد انجیل عبری و مطالعات الهیات
  21. دانشگاه نورث پارک، شیکاگو، IL 60625
  22. دستور زبان عبری کتاب مقدس
  23. دوره های مقدماتی تدریس شده: مقدمه ای بر کتاب مقدس.
  24. دوره های پیشرفته تدریس شده:
  25. تورات: پنج کتاب و ارتباط آن با جامعه مدرن
  26. پیامبران عبری و ارتباط آنها با مسائل جهانی
  27. شعر عبری و ادبیات حکمت و ارتباط آنها با جنبش های خرد معاصر
  28. تفسیر پیدایش، و ارتباط آن با مسائل معاصر مانند تکامل / آفرینش گرایی، محیط زیست، برده داری و غیره.
  29. ادیان جهانی در پرتو بحران جهانی امروز
  30. (دوره های پیشرفته و ادیان جهانی دارای حدود 60 دانش آموز در هر کلاس هستند).
  31. مسیحیت جهانی
  32. دوره میان رشته ای: گفتگوی دوم. به هیئت علمی گفتگو 2 در شکل دادن به برنامه حول موضوع برده داری جهانی معاصر و پاسخ اخلاقی به آن کمک کرد. عضو کمیته فرعی برنامه ریزی برای بازنگری در North Park Dialogue II. (2003، 04، 05، 06، 08، . . .)
  33. دوره بین رشته ای: گفتگوی دوم- اخلاق محیطی. توسعه و تدریس دوره با پروفسور. جانی لین و کارل کلیفتون سودستروم (2007)
  34. دوره بین رشته ای: کسب و کار به عنوان ماموریت. این دوره را با پروفسور مایکل اوراموویچ از دانشکده مدیریت بازرگانی و غیرانتفاعی توسعه داده و تدریس کرده است. (بهار 2008)
  35. برنامه ریزی دوره میان رشته ای با گروه فلسفه در مورد تلمود و فیلسوفان یهودی پست مدرن: مارتین بوبر و امانوئل لویناس.
  36. سمینار ارشد درباره Missio Dei در مطالعات کتاب مقدس و الهیات
    2021- رئیس افتخاری اداره
    گروه مطالعات الهیات پیشرفته (دکتری مطالعات مسیحی)
    دانشکده الهیات
    دانشگاه شواتس
    پرایاگراج، هند
    2018- ممتحن خارجی در مقطع دکتری. کتاب مقدس عبری، دانشگاه سنت پل، لیمورو، کنیا.
    1396- ممتحن خارجی در مقطع دکتری. کتاب مقدس عبری، موسسه مطالعات مسیحی پیشرفته آسیای جنوبی، بنگلور، هند.
    2011-15 استاد و رئیس گروه مطالعات کتاب مقدس و الهیات و مدیر بخش زندگی و اندیشه مسیحی، دانشگاه نورث پارک، شیکاگو، ایلینوی، ایالات متحده آمریکا.
    4
    07-2005 دانشیار و رئیس، گروه مطالعات کتاب مقدس و الهیات، و مدیر بخش زندگی و اندیشه مسیحی، دانشگاه نورث پارک، شیکاگو، ایلینوی، ایالات متحده.
    2003-05 استادیار، گروه مطالعات کتاب مقدس و الهیات، دانشگاه نورث پارک، شیکاگو، IL 60625
    2003-04 استاد کمکی، گروه تشکیلات مسیحی، مدرسه تحصیلات تکمیلی ویتون، کالج ویتون، ویتون، ایلینوی.
  37. دروس تدریس شده: اندیشه یهود و بشارت. اندیشه اسلامی و بشارت.
    2001-03 استادیار، گروه دین و فلسفه، کالج دوپیج، گلن الین، ایلینوی.
  38. درس تدریس شده: مقدمه ای بر علوم دینی.
    2000-01 استاد مدعو، مدرسه علمیه فولر، مدارس الهیات و میسیون ها، پاسادنا، کالیفرنیا.
  39. دوره های تدریس شده: فیلسوفان پست مدرن یهودی و جامعه پست مدرن. بینامتنی ربانی و هرمنوتیک پست مدرن.
    1989-90 و
    1991-92 همکار تدریس، گروه مطالعات عهد عتیق، مدرسه الهیات انجیلی ترینیتی، دیرفیلد، ایلینوی.
  40. درس تدریس شده: مقدمه و الهیات عهد عتیق
    1986-1987 استادیار، عهد عتیق و مطالعات عبری، مدرسه علمیه کتاب مقدس اتحادیه، دانشگاه سرامپور، پونا، هند.
  41. دوره های تدریس شده: دستور زبان عبری. الهیات عهد عتیق; تاریخچه عهد عتیق.
    1984-1986 استادیار، موسسه کتاب مقدس دهلی، دهلی نو، هند.
  42. دوره های تدریس شده: مقدمه ای بر کتاب مقدس. هرمنوتیک کتاب مقدس
    مسئولیت ها و مشارکت های اداری در دانشگاه نورث پارک
    ▪ رئیس، بخش BTS،
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *